Bolivijoje praleidome tik 5 dienas, Peru net 29, o Ekvadore 11 dienų. Skirtingas dienų skaičius kiekvienoje šalyje ryškiai atsispindi ir dienos biudžetuose – Peru išleidome vidutiniškai mažiausiai, o Ekvadore daugiausiai. Iš kitos pusės, pigiausia šalis turėjo būti Bolivija, nors geriausią kainos ir kokybės santykį radome Peru. Tuo tarpu Ekvadore, tikriausiai dėl jų valiutos – JAV dolerio, kainos šiek tiek kandžiojosi, o labiausiai tai jautėsi Galapagų salose.

Taigi svarbiausi skaičiai:

Bolivija

Praleidome 5 dienas. Maršrutas buvo toks:

Villazon > Uyuni (1 naktis) > La Pazas (2 naktys) > Copacabana (Titikakos ežeras)

• 5 dienos
  • 4 miestai
  • Nakvynės: Viešbučiai – 3 (vidutiniškai 45$), 1 naktinis autobusas
    • Biudžetas: $100 dienai – $500 visai kelionei
    • Išlaidos: $108,5 dienai – $542,5 visai kelionei

Didesnės, nei numatytos išlaidos gavosi daugiausiai dėl to, kad buvome suplanavę gan intensyvų maršrutą – traukinys nuo Argentinos sienos į Uyuni, apsilankymas druskos lygumoje, išvažiavimas tą pačią dieną naktiniu autobusu į La Paz’ą, ten pora nakvynių ir tada kelionė palei Titikakos ežerą į Peru. Kaip minėta anksčiau, Bolivija turėjo būti sąlyginai nebrangi šalis, tačiau norint aplankyti pagrindinius turistinius objektus, pinigų reikia daug maž panašiai, kaip ir kitose “brangesnėse” šalyse. Iš kitos pusės, transporto kainos buvo tikrai neblogos – traukinys iš Villazon į Uyuni pirmąja klase – 34$, o naktinis autobusas iš Uyuni į La Paz’ą – po 40$.

Bolivija

Peru

Praleidome 29 dienas. Maršrutas buvo toks:

Puno (3 naktys) > Kuskas (4 naktys) > Žygis į Maču Pikču (3 naktys) > Kuskas (1 naktis) > Arekipa (2 naktys) > Kolka kanjonas (1 naktis) > Hukačina (1 naktis) > Parakas (1 naktis) > Lima (3 naktys) > Mankora (5 naktys) + grįžtant iš Ekvadoro > Lima (1 naktis)

• 29 dienos
  • 11 miestų
  • Nakvynės: Viešbučiai – 21 (vidutiniškai 28,3$), 3 naktiniai autobusai, 4 naktys Couchsurfing Kuske
    • Biudžetas: $100 dienai – $2900 visai kelionei
    • Išlaidos: $101,5 dienai – $2944 visai kelionei

Peru praleidome daugiausiai – 29 dienas – iš visų Pietų Amerikos valstybių, nors iš tikrųjų tiek neplanavome. Pagrindinis Peru taškas, be abejo, buvo Maču Pikču, dar Kolkos kanjonas ir Lima, tačiau gavosi, kad aplankėme daug daugiau. Iš dalies tam daug įtakos turėjo naudojimasis Peru Hop paslauga, kuomet hop-on/hop-off stiliumi galima aplankyti daug skirtingų vietų pasirinktu laiku, iš kitos pusės – Peru, nors ir gausiai turistų lankoma šalis, gali pasigirti tikrai puikiu kainos ir kokybės santykiu. Taigi viską sudėjus – pamatėme ir patyrėme labai daug, o ir į biudžetą tilpome beveik tobulai. Dar kartą galime rekomenduoti Peru Hop paslaugą – 149$ už puikų maršrutą nuo Kusko iki Limos. Autobusai patogūs, o gidai tikrai geri ir paslaugūs. Dar naudojomės Cruz del Sur kompanijos autobusais kelionei į Mankorą bei Gvajakilį, kainos šiek tiek kandžiojasi, palyginus su kitomis įmonėmis, tačiau komfortabilumas ir patikimumas tikrai vertas pinigų (kelionė į Mankorą iš Limos kainavo po 52$, o atgal iš Gvajakilio į Limą – po 120$).

Peru

Ekvadoras

Praleidome 11 dienų. Maršrutas buvo labai paprastas:

Gvajakilis (3 naktys) > Galapagai (7 naktys) > Gvajakilis (1 naktis)

• 11 dienų
  • 2 miestai
  • Nakvynės: Viešbučiai – 4 (vidutiniškai 45$), AirBnb Galapaguose – 7 naktys (po 62$)
    • Biudžetas: $100 dienai – $1100 visai kelionei
    • Išlaidos: $142,6 dienai – $1568 visai kelionei

Ekvadore praleidome 11 dienų aplankydami tik Gvajakilį ir Galapagų salas, kurios ir buvo pagrindinis kelionės į šią šalį tikslas. Gvajakilyje iš tikrųjų tikėjomės šiek tiek mažesnių kainų, o Galapaguose iš anksto buvome nusiteikę, kad teks pakloti nemažai pinigų už kiekvieną menkniekį. Viena iš priežasčių, kodėl Gvajakilyje buvo brangiau, nei tikėjomės, tai kad oficiali Ekvadoro valiuta – JAV doleris. Kadangi tai stipri valiuta, daug smulkių dalykų kainuoja sąlyginai žymiau brangiau, nei kitose šalyse, kurias aplankėme. Iš kitos pusės, laikas praleistas Galapaguose tikrai vertas visų tų pinigų, kuriuos ten išleidome. Daugiau apie kainas ir įspūdžius rasite čia.